3G'li telefonla konuşmak, mikrodalga fırına kulak tutuluyormuş gibi-makaleler, köşe yazıları,çeşitli ilanlar, haberler

3 Eylül 2011 Cumartesi

3G'li telefonla konuşmak, mikrodalga fırına kulak tutuluyormuş gibi


Prof. Çerezci'ye göre 3G'li telefonla konuşmak, mikrodalga fırına kulak tutuluyormuş gibi beyne elektro manyetik dalgalarla zarar veriyor.

Sakarya Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Osman Çerezci, son yıllarda daha fazla maruz kalınan elektromanyetik radyasyonun insan sağlığını olumsuz etkilediğini iddia etti.


Yüksek gerilim hatları, elektrikli ev aletlerinin y
anı sıra özellikle baz istasyonları ve cep telefonlarının elektromanyetik kirliliğinin ciddi boyutlara ulaştığını dile getiren

Çerezci, beyin tümörü, kanser, yorgunluk, lösemi, kısırlık, hafıza kaybı, iştahsızlık, uyku bozukluğu, depresyon gibi birçok rahatsızlığa neden olduğu araştırmalarla kanıtlanan bir kirlilikten mutlak korunmak gerektiğini anlattı.

Çerezci, son yıllarda cep telefonuyla ilgili ciddi raporların yayımlandığını belirterek, “3G'li cep telefonları 2100 MHz frekansla, mikrodalga fırınlar ise 2450 MHz frekansla çalışıyor. Birbirine çok yakın frekanslar. 1800 de masum değil, ancak 2100 MHz frekansla çalışan bir cep telefonu, mikrodalga yayan bir alet. Siz onu beyninize tutarsanız, konuştuğunuz o süre dalga ışınlanıyor. 3G'li telefonla konuşmak, mikrodalga fırın kulağa tutuluyormuş gibi beyne elektro manyetik dalgalarla zarar veriyor” dedi.


Çerezci, 3G'li cep telefonuyla konuşan kişiye, mikrodalga içinde kalınmasa bile o nitelikte elektro manyetik dalga geldiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Mikrodalga fırında neden 2450 frekans seçiliyor? Bu 2450 MHz, et gibi gıda malzemelerine, biyolojik ürünlere en fazla elektro manyetik ışınlaması yapan frekanstır. İletişim yaparken mikro dalga fırını başımıza tutmuş gibi oluyoruz. Mikro dalga fırına bir kemik, bir de et koyun. Et hemen pişer ve eti elinizle tutamazsınız. Kemik ele alınabilir. Çocuklarımız ve gençlerimiz de et gibi aynı yapıya sahip.
Yüksek güçle çalıştığı için daha çok elektro manyetik dalga yayan bu telefonlar, çocukları ve gençleri daha fazla etkiliyor. Uzun süre konuşan bir kişinin bundan etkilenmemesi mümkün değil. Araştırmalar, cep telefonu ile beyin kanser ilişkisini ortaya koymaya başladı.”

ntvmsnbc.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder